Openingsuren gemeentehuis
ma. | 8.45 tot 12 uur |
17.30 tot 20 uur | |
di. | 8.45 tot 12 uur |
wo. | 8.45 tot 12 uur |
13.30 tot 16 uur | |
do. | 8.45 tot 12 uur |
vr. | 8.45 tot 12 uur |
Een afspraak maken
Voor de meeste diensten werken wij alleen op afspraak. Zo moet je niet langer aanschuiven aan het loket, je komt op het afgesproken uur en wij helpen je onmiddellijk verder Omdat we weten dat jij langskomt, kunnen we ook reeds je dossier voorbereiden en je zo sneller helpen. Bovendien weet je op voorhand welke documenten je moet meebrengen.
Hoe maak ik een afspraak?
Dit kan het gemakkelijkste via ons online afsprakensysteem, zie onderstaande knop. Indien je problemen ondervindt met het maken van een afspraak kan je contact opnemen met het onthaal.
- Selecteer de gewenste dienst of product
- Kies vervolgens het tijdstip dat jou het beste uitkomt. Zie je geen uren staan voor de gekozen datum? Dan wil dit zeggen dat alle tijdstippen reeds ingenomen zijn.
- Vul vervolgens je persoonlijke gegevens in en geef de extra informatie op die bij het product/dienst gevraagd wordt.
- Druk op de knop reserveren om je afspraak te bevestigen.
Opgelet! Afspraken voor het EnergieK loket dienen via de speciale afsprakenmodule van het EnergieK loket zelf te gebeuren.
Na je reservering zal je een e-mail ontvangen met daarin de bevestiging van je afspraak, het type product waar je een afspraak voor maakte en de verschillende zaken die je dient mee te nemen.
Een afspraak annuleren of wijzigen?
Kan je onverwacht niet komen? Annuleer of wijzig dan je afspraak, zo kunnen we iemand anders sneller helpen. Dit kan via de knop reservering beheren die terug te vinden is in de bevestigingsmail of neem contact op met het onthaal.
Wens je een afspraak voor meerdere producten/diensten of personen?
Maak dan voor elk product/dienst en elke persoon een aparte afspraak. Bijvoorbeeld als jij en je partner alle twee een nieuwe reispas wensen maak hiervoor dan twee afspraken, uiteraard kan je hiervoor twee tijdstippen vlak na elkaar kiezen zodat we je samen kunnen verder helpen.
De tijd die wij nodig hebben om je verder te helpen is namelijk afhankelijk van het gekozen product/dienst en het aantal personen. Zo kunnen we ook de personen die na jou komen tijdig verder helpen.
Wat kan zonder afspraak?
Voor het afhalen van producten (rijbewijs, reispas, …) en verkoop huisvuilzakken dien je geen afspraak te maken. Hiervoor kan je terecht bij het onthaal/snelloket. Vind je een product/dienst niet terug in de lijst of heb je iets dingend nodig? Neem dan contact op met het onthaal.
Haal je een product af voor iemand anders? Vergeet dan niet een volmacht mee te brengen.
Wat kan van thuis uit?
Soms is langskomen in het gemeentehuis helemaal niet nodig. Dankzij ons e-loket kan je verschillende diensten van thuis uit aanvragen en via https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/rijksregister/mijn-dossier/ kan je onmiddellijk officiële attesten uit de bevolkingsregisters downloaden.